آموزش

انتخاب فونت حکاکی

af46f304e4a54145
Rate this post

انتخاب فونت مناسب به زیباتر دیده شدن متن حکاکی شما رنگ و بوی تازه ای میبخشد و طرح و متن حکاکی شده شما را ظریف و جذاب تر جلوه میدهد. حال برای آنکه بتوانیم از انتخاب صحیح فونت مورد نظر خود اطمینان حاصل کنیم باید به چند نکته توجه داشته باشیم:

جنس متریالی که بر آن حکاکی صورت میگیرد:

برای انتخاب فونت مناسب حکاکی باید به جنس متریالی که بر روی آن حکاکی صورت میگیرد توجه شود، برای مثال اگر مایل هستید نوشته خود را بر روی جسمی چون چوب حکاکی کنید فونت انتخابی شما باید واضح و فاصله حروف مناسب باشد،به گونه ای که وقتی حکاکی صورت گرفت و جسم چوبی توسط لیزر سوزانده شد، متن ناخوانا نشود و زیبایی فونت بتواند خود را واضح نشان دهد.

 

3 f 700x600 1 e1674572105355

 فونت های مناسب لاتین و فارسی:

ضخامت فونت و جذابیتی که به طراحی شما میدهد در صدر اهمیت انتخاب فونت مناسب قرار دارد.چراکه با انتخاب فونت های بسیار نازک متن ناخوانا بوده و زیبایی نوشته حکاکی شده مشخص نمیشود.

اگر فونت انتخابی مناسب نباشد و بر روی سطحی کوچک حکاکی شود، به علت ناخوانا و واضح نبودن حکاکی متن شما زیبایی خود را از دست میدهد و حکاکی مورد نظر، مطلوب نخواهد بود.

فونت هایی همچون Arial , Calibri , Birds of Paradise , Monotype  فونت های محبوب لاتین و فونت های IranNastaliq

B Yekan , B Nazanin ,B Traffic از جمله فونت های عام پسند فارسی میباشند.

photo 2023 01 25 10 19 01

نرم افزار های مورد استفاده طراحی لیزری:

برای طراحی مخصوص دستگاه های لیزر به نرم افزار های گرافیکی که خروجی آنها بر روی دستگاه های لیزر قابل استفاده میباشد نیاز داریم.

نرم افزار های گرافیکی چون Corel Draw, Adobe Illustrator قابل استفاده در دستگاه های لیزری هستند.

نرم افزار کورل ( Corel Draw ) یکی از نرم افزار هایی است که خروجی فایل های آن به صورت وکتور امکان پذیر است و فضایی غیر پیکسلی دارد.

در این نرم افزار شما میتوانید طراحی های مخصوص دستگاه لیزر و حتی طراحی فونت های چند بعدی را انجام دهید.

نرم افزار ایلاستریتور ( Adobe Illustrator ) کاربرد های مختلفی چون طراحی فونت را داراست. خروجی هایی چون EPS, Ai, SVG و... را میتوان از این نرم افزار گرفت، شما با استفاده از این نرم افزار میتوانید طراحی های دو بعدی مورد نیاز خود را انجام دهید.

 

ezgif.com gif maker40
1200x630wa

و در آخر، فونت های مختلفی در زمینه طراحی وجود دارد که همه آنها مورد مقبولیت افراد مختلف نیستند،شما میتوانید با رعایت نکات ذکر شده فونت مناسب طرح های خود را انتخاب و به بهترین نحو از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *