دستگاه لیزر فایبر

حکاکی بر روی چرم با دستگاه لیزر فایبر

ezgsssif 5 4c4384dd0a Recosdasdsddfavered
Rate this post

با کمک دستگاه های لیزری علی الخصوص در مدل های فایبر امکان برش چرم های طبیعی و مصنوعی وجود ندارد اما به کمک دستگاه های مذکور میتوان حکاکی طرح های مختلف را به مرحله ثبت رسانید . لازم بذکر است استفاده از مکنده های دود در حکاکی روی چرم بسیار با اهمیت بوده و باید این مطلب را به خاطر بسپارید که حکاکی روی چرم های طبیعی بو و دود سیاه رنگی را تولید خواهد نمود که لازم است با مکنده جمع آوری شود.

 

ezgif.com gif maker38

انواع چرم مناسب حکاکی :

اگر بخواهیم بررسی کلی درباره نوع و رنگ چرم ها داشته باشیم باید در نظر داشته باشیم نوع مصنوعی یا طبیعی بودن چرم تاثیر چندانی در نوع حکاکی روی آن ندارد اما رنگ آن بسیار در حکاکی مهم بوده و میزان روشنایی حکاکی در برخی موارد با روشن بودن رنگ چرم رابطه مستقیم دارد .

به عنوان مثال حکاکی روی چرم هایی با رنگ قهوه ای روشن بسیار قابل مشاهده و قابل تشخیص تر نسبت به رنگ های سیاه بوده و این رنگ ها در حکاکی پیشنهاد کارشناسان مجموعه هنر طلایی میباشد.

laser engraved leather book cover

بررسی مشخصات و اعداد لیزر در حکاکی :

برای انجام حکاکی بر روی چرم  لازم است همانند تمامی قطعات فلزی و پلاستیکی با مقادیر سرعت ، قدرت و فرکانس آشنایی کامل داشته باشیم .

جهت آشنایی با این موارد میتوانید این مقاله را مطالعه نمایید:

در ساختار های غیر فلزی لازم است بدانیم که استفاده از فرکانس میتواند قدرت پرتاب لیزر را کاهش داده و در مواردی مثل دستگاه های 50 وات به بالا قدرت لیزر را از 20 در صد نیز کمتر نماید .

برای استفاده از دستگاه لیزر فایبر روی چرم سرعت دستگاه را روی عدد 2500 قرار میدهیم و برای پاور عدد 50 و فرکانس 30 را بر میگزینیم. با یکبار زدن دکمه مارک نمونه اولیه ارائه خواهد شد. پس از این مرحله لازم است بسته به نیاز خود اعداد را تغییر دهیم. در صورتی که رنگ لیزر شده به کمرنگی گرایش داشت قدرت را افزایش و یا سرعت را کاهش میدهیم . توجه نمایید به هیچ عنوان در یک مرحله هر دو عدد را تغییر ندهید .

|توجه : کاهش زیاد سرعت باعث سوختگی و در مواردی آتش گرفتن ورقه یا چرم خواهد شد.|

 

20230124 180044 1578423186 e1674570694250

پس از چندین بار تغییر قدرت و سرعت و با یافتن عدد مورد نظر میتوانید برای ثابت شدن شکلدهی و رنگ فرکانس را تا 10 کیلوهرتز افزوده یا کاهش دهید.

دقت نمایید برای انجام حکاکی روی چرم عدد Line Distance  یا Line Space باید بین عدد 0.03 تا 0.05 قرار بگیرد.

امید است با آموزش پیش رو امکان حکاکی بر روی چرم ها و قطعات پلاستیکی مختلف برای شما مقدور شود و بتوانید پروژه های مرتبط به لیزر را به راحتی اجرا نمایید. همکاران ما با آرزوی موفقیت برای شما آماده پاسخگویی به سوالات شما از طریق راه های ارتباطی شرکت هستند.

 
جهت دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره 91300666-021 تماس حاصل فرمایید تا همکاران مجموعه هنر طلایی شما را در خرید این محصول یاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *