دستگاه لیزر فایبر

حکاکی بر روی چوب

engraving on wood 1
Rate this post

حکاکی بر روی چوب توسط دستگاه های فایبر لیزر

حتما میدانید که امروزه حکاکی برروی چوب یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین روش های مورد استفاده برای منحصربه فرد کردن پروژه های اختصاصی شما میباشد.اگر مایلید تا یک هدیه استثنایی، علامت اختصاصی و یا یک اثر هنری ویژه را خلق کنید، حکاکی بر روی چوب میتواند یکی از بهترین و خاص ترین گزینه های پیش روی شما باشد که قطعا از آن استقبال بی نظیری خواهید کرد.

در سالهای اخیر حکاکی توسط دستگاه های لیزر فایبر بر روی چوب یکی از پرطرفدار ترین حکاکی ها در صنایع مختلف شناخته شد. دستگاه های لیزر فایبر به نسبت روش های سنتی حکاکی بر روی چوب مزایا بیشتری از جمله دقت بالا و سرعت بیشتر و همچنین حکاکی بر روی انواع متریال ها را دارا هستند.

pic 4
در این مقاله ما نگاهی بر اصول حکاکی دستگاه های فایبر بر روی چوب، انواع مختلف چوب قابل حکاکی، لیزر های مختلف متناسب برای این مدل حکاکی و چگونگی بدست آوردن بهترین نتایج برای حکاکی بر روی چوب خواهیم داشت.
pic 1

انواع مختلف چوب مستعد حکاکی  

نوع چوب انتخابی شما بر حکاکی مورد نظرتان تاثیر مستقیمی را داراست، چراکه انواع مختلف چوب دارای ویژگی های مختلفی هستند که در نتیجه نهایی حکاکی شما به وضوح قابل مشاهده میباشد.

حکاکی بر چوب های نرم مانند کاج، سرو و صنوبر به نسب چوب های سخت مانند بلوط، گردو و ماهون آسان تر میباشد. یکی دیگر از ویژگی های چوب های نرم برای حکاکی این است که هنگام انجام کار حکاکی بر روی چوب های نرم احتمال خرد شدن و ترک خوردن چوب بسیار پایین می آید و کار حکاکی شما را تمیز تر و زیباتر نشان میدهد.

انتخاب لیزر متناسب برای حکاکی بر روی چوب

دستگاه های لیزر فایبر یکی از محبوب ترین و مورد استفاده ترین دستگاه های مناسب برای حکاکی بر روی چوب میباشند. یکی از نکات مهمی که این دستگاه را در مقایسه با دیگر دستگاه ها متمایز میسازد این است که این دستگاه نسبت به سایر دستگاه های لیزر دارای دقت بیشتری بوده و توانایی حکاکی بر روی انواع مختلفی از متریال ها همچو چوب، پلاستیک و فلز را دارد.

این دستگاه ها دارای توان های مختلفی هستند که بر اساس نیاز و استفاده شخص متفاوت هستند برای مثال مدل های دارای توان کمتر این دستگاه برای حکاکی بر روی اقلام کوچکتر مناسب هستند و مدل های پر قدرت تر و دارای توان بیشتر این دستگاه میتواند بر روی اقلام بزرگتر حکاکی کند.

pic 3
pic 4 1

روند حکاکی بر روی چوب

روش های مختلفی برای حکاکی بر روی چوب با دستگاه های فایبر وجود دارد که در ادامه به یکی از بهترین روند های حکاکی بر روی چوب میپردازیم:

برای شروع، دستگاه لیزر مناسب با کار خود را انتخاب میکنیم سپس باید به نوع چوبی که بر آن حکاکی صورت میگیرد توجه بسیار زیادی شود، چراکه نوع چوب انتخابی برای کار حکاکی بسیار مهم و حیاتی میباشد.

و در نهایت توجه داشته باشید که با توجه به متریالی که بر روی آن حکاکی صورت میگیرد به تنظیمات مختلفی نیازداریم پس اگر میخواهیم که حکاکی ما اصولی، دقیق و تمیز انجام شود باید از تنظیمات صحیح استفاده شود.

در اخر با پیروی از این روش ها و دقت به موارد و نکات ذکر شده، می توانید اطمینان حاصل کنید که پروژه شما همان طور که می خواهید و حتی خاص و جذابتر از آنچه که فکرش را میکنید پیش می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *