Gem checker

تشخیص الماس اصل از بدل

ezgsssif 5 4c4384ddsdsavered
Rate this post

الماس ماده منحصر به فرد با ویژگی‌های بسیار است. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش نمونه‌های فیک و تقلبی جواهر فروشان و طرفداران الماس معمولا مجبورند برای تشخیص الماس اصل از بدل روش‌های گوناگونی را امتحان کنند .

با همه‌ی این‌ها باز هم امکان اشتباه و بروز ضرر‌های مالی سنگین وجود دارد. در این مقاله سعی داریم درباره‌ی روشی منحصر به فرد برای تشخیص الماس اصل از بدل صحبت کنیم، تا انتها با ما همراه باشید.

IMG 7294 1024x683 1

 

تشخیص الماس اصل از بدل

امروزه ساخت تقلبی و فیک هر ماده‌ی ارزشمندی بسیار آسانتر از قبل شده است. به همین علت شرکت‌های معروف دنیا همواره سعی کرده‌اند راهی برای تشخیص الماس اصل از نمونه‌‌های ازمایشگاهی بیابند و تکنولوژی‌های بسیاری برای این‌کار پیشنهاد شده است.

الماس‌های CVD و HPHT دو نوع از انواع الماس‌هایی هستند که در فضای آزمایشگاهی و در شرایط خاصی ساخته می‌شوند،‌ این الماس‌ها عمدتا به لحاظ شیمیایی و ظاهری شبیه به برلیان ‌اند اما قیمت‌ کمتری دارند.

جوانان ایرانی شرکت هنر طلایی در نمایشگاه طلا و جواهرات تهران، سال ۱۴۰۰ از دستگاهی منحصر به فرد رونمایی کردند که رویای بسیاری از طرفداران جواهرات و الماس را به واقعیت تبدیل کرد.

Gem checker دستگاهی فوق العاده که برای اولین بار در دنیا امکان استفاده از هوش مصنوعی را برای تشخیص الماس اصل از بدل  به کار گرفته است . این دستگاه همچنین برای اولین بار این امکان را فراهم می‌کند تا در ایران الماس‌های آزمایشگاهی  CVD،  HPHT ، به تفکیک از هم شناسایی شوند‌.

Gem checker

تشخیص انواع الماس‌های CVD و HPHT از برلیان همواره یکی از دغدغه‌های اساسی سازندگان جواهرات بوده است. آن‌ها همواره به دنبال راهی بوده‌اند که در کوتاه‌ترین زمان و با بالاترین دقت به تشخیص الماس اصل دست یابند.

در طی سال‌ها دستگاه‌های مختلفی در دنیا اختراع شده که می‌توان به کمک آن‌ها تنها یک نوع از انواع الماس‌ها را شناسایی کرد اما هنگامی که تعداد و نوع الماس‌ها با هم متفاوت باشند، دستگاه‌ها از تشخیص باز می‌مانند.

سازندگان دستگاه Gem checker با به کارگیری هوش مصنوعی توانستند به  تشخیص الماس اصل از انواع الماس‌های CVD و HPHT  در تعداد زیاد دست یابند.

دستگاه Gem checker با طراحی ساده و منحصر به فرد خود می‌تواند انواع الماس‌های اصل و آزمایشگاهی را که درون کشوی آن قرار می‌گیرد شناسایی کند و نوع الماس را تشخیص دهد.

نحوه کار با دستگاه

برای قرار دادن الماس‌‌ها در دستگاه Gem checker تنها کافی است درب کشویی آن را باز کرد و الماس‌ها را در هر تعداد روی صفحه‌ی شطرنجی آن قرار داد . این دستگاه قادر است حتی هنگامی که الماس‌ها را با کیسه در آن قرار می‌دهید باز هم شناسایی را به طور کامل انجام دهد.

با کلیک بر روی صفحه‌ی LCD ، سنسورهایی که بالای جایگاه الماس‌ها تعبیه شده‌اند می‌توانند تشخیص دهند که کدام الماس‌ها اصل هستند و کدام یکی آزمایشاهی.

دستگاه Gem checker این قابلیت را دارد که در صورت تمایل برای چک کردن نگین‌های روی انگشتر بدون آن‌که درب دستگاه مدام باز و بسته شود و انگشتر را برای دیدن نگین‌هایش جا به جا کرد .
به وسیله‌ی اهرم تعبیه شده در دستگاه دور تا دور انگشتر را چک کنید و نوع الماس به کار رفته در آن را به راحتی تشخیص دهید.

دستگاه Gem checker با مجهز بودن به نرم افزار‌های مختلف این قابلیت را دارد که از الماس‌ها عکس برداری کند و حتی زمان تشخیص هر کدام از بسته‌های الماسی را که در آن قرار می‌دهید را ثبت کند . این قابلیت به دلیل حجم کاری جواهر فروشان وقتی بسته‌های زیاد الماس برای انجام سفارشات بدست‌شان می‌رسد بسیار حائز اهمیت است.

جواهر فروشان می‌توانند اطلاعات بدست آمده از دستگاه Gem checker را در سیستم‌های کامپیوتر ذخیره کنند و برای هر مدت زمانی که تمایل دارند آن را بایگانی  کنند.

دستگاه Gem checker با سایز کوچکی که دارد می‌توان روی میز کاری جواهر فروشان قرار گرفته و به راحتی برای تشخیص الماس اصل مورد استفاده قرار گیرد.

 

سخن پایانی

برخی الماس‌های تولید شده در آزمایشگاه با این که مصنوعی هستند اما ظاهری مانند یک الماس واقعی دارند. تشخیص این الماس‌ها  از برلیان اصل به مرور زمان و پیشرفت تکنولوژی‌های آزمایشگاهی به مراتب سخت‌تر نیز می‌شود.

Gem checker  دستگاهی است که رویای جواهرسازان را به واقعیت تبدیل کرده است و مشکل تشخیص الماس اصل از سایر انواع سنتیک را حل کرده است. در مقاله‌ی بالا سعی کردیم اطلاعاتی سازنده درباره‌ی این دستگاه به شما ارائه دهیم.

امیدواریم که نهایت استفاده را از آن ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *