دستگاه لیزر فایبر

۴ دلیل مهم برای استفاده از دستگاه فایبر لیزر

ezgsssif 5 4c4384sdfsfRecosdasdsavered
5/5 - (1 امتیاز)

یکی از رایج‌ترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی مربوط به برش فلزات، بهره‌گیری از دستگاه فایبر لیزر است. این مکانیزم پیشرفته قدرت، کارایی و کیفیت بسیار زیادی دارد؛ به‌گونه‌ای که قطعات فلزات را در کمترین زمان برش می‌دهد. با توجه به اهمیت دستگاه لیزر، سری به کاربردها و تاثیر آن بر صنعت می‌زنیم.

کارکرد و اجزای دستگاه برش فلزات

برش فلزات با دستگاه لیزر با سرعت بیشتر و صرف انرژی کمتری صورت می‌گیرد. علت نامیدن این دستگاه‌ها به نام دستگاه فایبر آن است که موج لیزر از طریق کابل منطعف فیبر نوری از منبع تغذیه به بخش سر برش متصل می‌شود. دستگاه لیزر دارای قطعات مختلفی است. این قطعات عبارت‌اند از:

  • بدنه و پایه اصلی
  • مادربرد
  • گالوانومتر دستگاه فایبر لیزر
  • سورس لیزر
  • پاور
  • میز دستگاه برش
ttt

 

اجزای مختلف دستگاه از جمله گالونانومتر(اسکنر) بر روی بدنه نصب خواهند شد. در قسمت ابتدایی اسکنر، آینه‌های شکل‌دهنده حرکت لیزر هستند و در بر روی آن‌ها یک لنز دیده می‌شود که محل فوکوس و تمرکز لیزر را تعیین می‌کند. این لنز می‌تواند در سایزهای ۷×۷، ۱۰×۱۰، ۲۰×۲۰ و ۳۰×۳۰ وجود داشته باشد.

در کنار این پایه، به سورس لیزر برمی‌خوریم، دستگاهی که موج و پرتو لیزر در آن به وجود می‌آید و آن را از طریق فیبر نوری به کولیماتور دستگاه منتقل می‌کند. در قسمت کولیماتور ، لیزر تولید شده در قالب رشته نور منسجم به‌وسیله آینه و لنز موجود به سطح می‌آید و می‌تواند بر روی فلز قرار بگیرد. به این بخش که لیزر از آن تولید شده و سپس ساطع می‌شود، سورس می‌گویند.

علاوه بر این‌ها، مادربرد را داریم که بخش کنترل تمام سیستم را در اختیار دارد. این بخش رابط میان دستگاه لیزر و کامپیوتر به حساب می‌آید. هنگامی که لیزر تولید می‌شود و برای برش مورد استفاده قرار می‌گیرد، تخلیه الکتریکی انجام خواهد شد.

تمام این بخش‌ها برای انجام وظایف خود به توان الکتریکی و برق نیاز دارند. بخش پاور در سه قسمت مادربرد، سورس و گالونانومتر موجود است که برق موردنیاز کل دستگاه را تامین می‌کند.

 

desktop fiber laser marking machine55555 1024x480 1

چرا صنعت برش فلزات نیازمند دستگاه فایبر لیزر است؟

در اینجا دلایلی ارائه می‌دهیم تا علل تمایز دستگاه لیزر ما ، با سایر دستگاه‌ها مشخص شود.

  1. قابلیت‌های مازاد بر دستگاه

دستگاه فایبر لیزر ارائه شده توسط مجموعه هنر طلایی همراه خود یک سیستم کامپیوتر مجهز به موس، کیبورد و مانیتور دارد و به همین علت دیگر نیازی نیست تا همراه دستگاه، کامپیوتری نیز خریداری کنید. افزون بر این، به نرم‌افزار وزن و یک گیره می‌توانیم اشاره کنیم که در صنعت طلاسازی بسیار پرکابرد هستند.

همچنین سیستم مذکور از دوربینی جهت مشاهده و بازنمایی نتیجه نهایی برخوردار است. از مزایای این دوربین می‌توان عدم نیاز جهت نگاه کردن به لیزر و آسیب دیدن چشم را نام برد.

در بخش داخلی نیز دستگاه لیزر دارای یک درایور است که همین قابلیت، این دستگاه را از سایر سیستم‌ها متمایز می‌کند. از درایور برای جابه‌جایی و بالا و پایین کردن میزهای متحرک استفاده می‌شود.

  1. نرم‌افزار طراحی‌شده برای اتومات کردن فوکوس

از دیگر علل تمایز دستگاه لیزر مورد بحث می‌توان به سیستم فوکوس اتومات آن اشاره کرد. اگر با دستگاه برش فلزات کار کرده باشید، می‌دانید که بخش گالونانومتر آن به‌طور کاملا دستی و با چرخش آن بالا و پایین می‌شود، این در حالی است که دستگاه ما توسط نرم‌افزار طراحی‌شده توسط شرکت و به‌صورت برقی کار خواهد کرد.

مکانیزه‌بودن سیستم به بخش اسکنر محدود نمی‌شود، بلکه دستگاه به‌طور کاملا خودکار می‌تواند بر روی نقطه موردنظر فوکوس کند. تنها کافی است که جسم مدنظر را بروی میز قرار دهید، به بخش نرم‌افزاری دستگاه بر روی کامپیوتر بروید و آیکون فوکوس را انتخاب کنید.

در صورتی که از قبل الگوی منظمی را با مشخصات موردنظرتان به نرم‌افزار داده باشید، برای مراحل بعد نیازی نیست این گام‌ها را دوباره تکرار کنید. در اینجا تنها کافی است دکمه تنظیم ارتفاع مد نظر را فشار دهید تا همه‌چیز اتوماتیک پیش برود. این قابلیت به‌خصوص برای تلفن‌های همراه در قسمت برداشت گلس پشت گوشی به کار می‌رود.

  1. برند درجه‌یک قطعات

مزیت دیگر استفاده از دستگاه فایبر لیزر را به کیفیت برند گالونانومتر و لنز اختصاص می‌دهیم. اسکنرها در دو برند سوپراسکن و سینو با عرضه مدل‌های مختلف آن‌ها ارائه می‌شوند و لنز‌ها تماما از مارک اوپکس هستند؛ برندی درجه‌یک که کیفیت بی‌نظیر و فضایی کامل معادل ۲۰×۲۰ و ۳۰×۳۰ به خریدار می‌دهد. همچنین باید از آینه‌های طلایی منحصربه‌فرد درون اسکنر اشاره کرد که از بهترین کیفیت‌های موجود در سطح جهان هستند.

از سوی دیگر، بدنه قطعات این دستگاه از بهترین متریال‌های روسی ساخته شده‌اند. در بخش مادربرد با سه دسته باکیفیت روبه‌رو هستیم: دو مدل برند jcz و یک برند چینی سرشناس. یک مدل از برند جی‌سی‌زد دارای فلای‌مارک (fly mark) است که برای حکاکی های عمده در صنوف مختلف استفاده میشود.

بخش سورس نیز از چندین برند ممتاز تشکیل می‌شود: برند مکس چینی، برند ریکاس چینی، برند ipg آلمانی و برند jpg سنگاپوری.

همچین پاورهای موجود در هر سه بخش دستگاه لیزر، مادربرد و گالونانومتر از بهتریت برند تحت لیسانس آلمان meanwell هستند .

Screen Shot 1400 10 01 at 10.03.57 1 1024x869 1
  1. امکانات دیگر

از دیگر مزایای دستگاه برش فلزات این شرکت می‌توان به قابلیت چک و نمایش از راه دور و از طریق سیستم‌های تلفن همراه اشاره کرد‌. از این راه می‌توان وضعیت کار را کنترل کرد و دریافت که روند انجام برش و حکاکی به چه صورت پیش رفته است.

همچنین در این دستگاه‌ها از موتور استپر یا پله‌ای استفاده می‌شود. موتورهایی که امکان توقف را در هر لحظه و هر مرحله از کار به کاربر می‌دهند؛ در حالی که در سایر سیستم‌ها و شرکت‌ها حتی چینی از موتورهای DC استفاده می‌شود. مکانیزمی که امکان استپ و توقف را ندارد.

سخن پایانی

در این یادداشت سعی کردیم به نمونه‌ای از بهترین دستگاه لیزر موجود که در مجموعه هنر طلایی ساخته و ارائه شده  اشاره کنیم. دستگاهی که امکانات فوق‌العاده‌ای را برای برش فلزات در اختیار کاربران می‌گذارد. سیستم‌های فایبر لیزر تلاش می‌کنند تا در کمترین زمان و با بیشترین سرعت به حکاکی یا برش فلزات و غیرفلزات بپردازند. دستگاهی که معرفی کردیم، علاوه بر این قابلیت از مزایایی همچون نرم‌افزاری قدرتمند، استفاده از برندهای باکیفیت، موتور پیشرفته و قطعات مازاد و کارآمد برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *