آموزش, دستگاه لیزر فایبر, قطعات یدکی

کاربرد های لیزر برش فلزات

6c84aaa07cd999df1
Rate this post

لیزر برش فلزات یک فرایند صنعتی است که از انرژی نوری لیزر برای برش فلزات استفاده می‌کند. در این فرایند، یک پرتو لیزر به صورت دقیق روی فلز تمرکز می‌شود و انرژی حرارتی را در ناحیه مورد نظر ایجاد می‌کند، سپس با استفاده از یک سیستم کنترل شده، فلز برش می‌شود.

دستگاه لیزر فایبر  در بسیاری از صنایع، از جمله صنایع خودروسازی، صنایع فضایی، صنایع ساختمانی و صنایع فلزی استفاده می‌شود. این فرایند برای برش انواع فلزات از جمله فولاد، آلومینیوم، مس و غیره مناسب است و به دلیل دقت بالا، سرعت برش و کیفیت بالای نهایی، ترجیح داده می‌شود.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، روش‌های مختلفی از جمله لیزرهای فیبری و کوچک، برای انجام فرایند لیزر برش فلزات توسعه یافته‌اند.

Hd77be3a4cc0c419d855302d9296fd762m

چه فلزاتی با لیزر برش داده می‌شوند؟

با این دستگاه می‌تواند برای برش انواع فلزات استفاده شود. اما نوع فلز و ضخامت آن می‌تواند تأثیر بسیاری بر روی نحوه انجام عملیات برش داشته باشد. برخی از فلزاتی که می‌توان با لیزر برش کرد عبارتند از:

- فولاد ضد زنگ (Stainless Steel)

- فولاد آلیاژی (Alloy Steel)

- فولاد کربنی (Carbon Steel)

- آلومینیوم (Aluminum)

- مس (Copper)

- برنج (Brass)

- تیتانیوم (Titanium)

- نیکل (Nickel)

- نقره (Silver)

لازم به ذکر است که برای هر فلز، بهتر است که پارامترهای مناسبی برای لیزر برش تعیین شود تا بهترین نتیجه را در برش فلزات بدست آورد. همچنین، با توجه به نوع فلز و ضخامت آن، نیاز به لیزر با توان و طول موج خاصی ممکن است متفاوت باشد.

20230425 101336 1337758698

برش فلزات با ضخامت بالا:

 دستگاه لیزر برش برای فلزاتی با ضخامت بالا هم قابل استفاده است. اما باید به دقت پارامترهای لیزر برش تعیین شده و توان لیزر مناسب، برای برش فلزات با ضخامت بالا انتخاب شود.

برای عملیات برش فلزاتی با ضخامت بیش از 20 میلیمتر، اغلب از لیزرهایی با توان بالا و بیش از 10 کیلووات استفاده می‌شود. اما باید در نظر داشت که ضخامت فلزات با توجه به نوع فلز و ویژگی‌های آن متفاوت است و برای هر فلز نیاز به پارامترهای ویژه و توان لیزر مناسب است. به طور کلی، برای برش فلزات با ضخامت بالا، لیزر برش بسیار دقیق و با سرعت بالاست و در صنایعی مانند صنعت فولاد، صنعت ساخت و ساز و صنایع فضایی استفاده می‌شود.

laser cutting

لیزر برش فلزات در صنایع:

 فایبر لیزر برش در بسیاری از صنایع به دلیل دقت بالا، سرعت برش و کیفیت بالای نهایی، استفاده می‌شود. به عنوان مثال:

1- خودروسازی: در این صنعت، لیزر برش برای برش قطعات فلزی همچون بدنه خودرو، درب و پنجره، تابلوهای داخلی و خارجی و سایر قطعات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2- صنایع فلزی: لیزر برش در این صنعت برای برش انواع فلزات استفاده می‌شود، از جمله برش لوله‌های فلزی برای ساخت قطعات صنعتی، قطعات لوله‌های نفت و گاز، قطعات صنعتی مرتبط با سیستم‌های پایپینگ و غیره.

3- ساختمانی:از این دستگاه برای برش و تولید انواع قطعات فلزی مانند درب‌ها، پنجره‌ها، پوستر بتنی، قطعات مرتبط با سازه‌های فلزی و غیره در صنایع ساختمانی استفاده می‌شود.

4-هوا فضایی: در صنعت هوا فضا از دستگاه لیزر فایبر برای برش انواع قطعات فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

5- الکترونیکی: برش فلزات  برای برش انواع قطعات فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله برش کارت‌های الکترونیکی، قطعات مرتبط با صنعت موبایل و لپ تاپ و غیره.

6-  طلا و جواهرسازی: دستگاه فایبرلیزر برای برش انواع فلزات گرانبهایی مانند طلا، نقره و پلاتین در صنایع طلا و جواهرسازی استفاده می‌شود.

در کل، لیزر برش در بسیاری از صنایعی که نیاز به برش دقیق و کیفیت بالا دارند، استفاده می‌شود.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره 91300666-021 تماس حاصل فرمایید تا همکاران مجموعه هنر طلایی شما را در خرید این محصول یاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *