آموزش

دستگاه لیزر زنگ زدای فلزات

دستگاه لیزر زنگ زدای فلز
Rate this post

همیشه یکی از مشکلاتی که فلزات را تهدید میکند زنگ زدگی آنها است زنگ زدگی زمانی شروع می شود که فلز با اکسیژن موجود در آب، آب شورو اسید ها و...واکنش نشان دهد. زنگ زدگی علاوه بر تغییر رنگ فلز، باعث فرسایش، پوسته پوسته شدن و ضعف و خوردگی فلزات می شود.

برای از بین بردن زنگ زدگی فلزات از روش های مختلفی می توان استفاده کرد  مانند سندبلاست ، سندبلاست ، واترجت ، (لیزرزنی که به کمک دستگاه لیزر زنگ زدا فلزات صورت میگیرد)، اسیدشوئی، اسید سیتریک ، سنباده ، برش سمی و....

 

تمیزکاری با کمک لیزر به این صورت است که  پرتوهای لیزر به سطح اکسید شده برخورد میکند و باعث از بین رفتن هرگونه اکسید و رسوب سطحی ناشی از زنگ‌ زدگی ‌می شود.

 

photo 2024 04 21 19 26 53

مزایای لیزر زنی:

در بین تمام این روش ها لیزر زنی یکی از روش هایی است که :

1.کارایی بالایی دارد

2.به فلز و دستگاهی که قرار است زنگ زدایی شود هیچ اسیبی نمیرساند

3.کیفیت و دقت بالایی به نسبت سایر روش ها دارد

  1. این روش هزینه ی مصرفی پایینی دارد و در مدت زمان طولانی به تعمیر و نگهداری نیاز ندارد.
  2. .این دستگاه سبک و قابل حمل است
  3. یکی از مزایای اصلی دستگاه های لیزر زنگ زدا نصب و کاربری آسان است .این دستگاه به نوعی عمل می کند بدون نیاز به شوینده و آب در کمترین زمان به طور کامل و بدون آسیب هیچ اسیبی سطوح فلزی را تمیز میکند.

 

 

 یکی از نکاتی که مورد توجه  همگان قرار می گیرد دستگاه لیزر پاک کننده زنگ زدگی را می‌توان با تعویض تفنگ دستگاه به دستگاه جوش لیزری تبدیل  کنیم.

maxresdefault 3 1024x576 1 1

متریال هایی که دستگاه های لیزر از آنها زنگ زدایی میکند:

ما از دستگاه لیزر زنگ زدا می توان بر روی قطعاتی از جنس آهن ، آلومینیوم ، مس، برنج، فولاد نیمه سخت، استیل ضد زنگ، آلومینیوم انودایز شده، پلاستیک ضخیم، استیل ضد زنگ و فولاد آلیاژی و.... موزد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد دستگاه لیزر زنگ زدا:

 دستگاه لیزر زنگ زدا در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

1.نظافت دیوار بیرونی ساختمان:

این روش بر روی انواع سنگ، فلز و شیشه مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین می‌تواند لکه‌های سیاه روی مصالح سنگی مختلف در ساختمان‌ها را از بین ببرد و مورد استفاده قرار می گیرد.

2.صنعت الکترونیک:

عایق‌های شبکه برق که زمانی که در معرض گرد وغبار قرار میگیرد و این مورد میتواند بر انتقال نیروی برق اثرگذار باشد و باعث ضرر های مالی شود.

3.لوله در راکتور نیروگاه هسته‌ای:

ما به کمک دستگاه لیزر زنگ زدا میتوانیم گرد و غبار رادیواکتیو را پاک کنیم . نکته ایی که در این مورد موجود است این روش به این دلیل که از راه دور پاک سازی را انجام می دهد ایمنی کارگرا را نیز تضمین می کند.

4.صنایع خودروسازی:

 در صنعت خودروسازی ما از دستگاه لیزر زنگ زدا برای پاک کردن چربی ها ، رسوبات و آلودگی هایی که بر سطح قطعات خودرو وجود دارند استفاده می کنیم.

5.صنعت هوا و فضا:

ما به کمک دستگاه‌های لیزر تمیز کننده سطوح برای تمیز کردن قطعاتی مختلف مثل شیشه‌های موجود در در پنجره‌ها، آینه‌ها و لنزها صنعت هوا و فضا استفاده می کنیم . همچنین در تولید ماهواره ها ، سفینه ها و... نیز میتوانیم مورد استفاده قرار دهیم..

6.صنعت پزشکی:

ما در پزشکی از دستگاه تمیز کننده لیزر برا ضد عفونی کردن لوازم پزشکی مانند : لوازم دندونپزشکی ،جراحی و... استفاده کنیم .

 

shakhes شاخص 12

 

 

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره 91300666-021 تماس حاصل فرمایید تا همکاران مجموعه هنر طلایی شما را در خرید این محصول یاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *