دستگاه لیزر فایبر, قطعات یدکی

چگونه سورس لیزر مناسب را انتخاب کنیم؟

ezgsssif 5 4c4384dserered
5/5 - (2 امتیاز)

تفاوت بین سورس لیزرهای Raycus , Jpt , max , IPG fiber چیست ؟

 

هنگامی که در حال خرید دستگاه لیزر فایبر هستید ، متوجه می شوید که بسیاری از برند ها سورس فایبر مختلفی را ارائه می دهند.

بعضی از این برند های سورس لیزر برای کشور چین و  برخی دیگر آمریکایی و مدل های دیگر متعلق به آلمان هستند .

سوالاتی که در ذهن ما ایجاد میشود این است که کدام یک از این منبع های انرژی مناسب تر و با کیفیت تر برای خرید هستند ؟ چه فرقی بین این منابع انرژی (سورس) است؟ کدام سورس لیزر ارزان تر است؟ کدام از این ها محبوب تر است؟ در این مقاله شما را راهنمایی می‌کنیم تا سورس لیزر مورد نظر و مناسب خود را پیدا کنید .

yy
11

تفاوت قیمت در سورس های لیزر

اکثر مردم به خاطر اینکه مدل‌های Reycus ارزان‌تر از مدل‌های IPG هستند تعجب می‌کنند. اختلاف قیمت انواع دستگاه برش لیزر فقط  به دلیل مختلف بودن سورس لیزر نیست؛ بلکه چون مدل این منبع چینی است باید قیمت پاور حتما با مدل آلمانی فرقی داشته باشد.

تفاوت اصلی چیست ؟  تفاوت اصلی نتیجه حکاکی، کیفیت دستگاه، گارانتی نهایی و نوع موادی است که می‌تواند آن را متمایز کند.

اگر برندهای Jpt  ،   max و  Reycus را با همدیگر مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که کدام یک از مارک‌ها بهتر از برندهای چینی و سنگاپوری است.

برند بیشترین فروش را در صنعت حکاکی فایبر در ایران دارند.

1 – Raycus

2 – Max

3 – Jpt

4 – IPG

what s the difference between jpt max raycus ipg
fg
2 40 500x5000 1
ezgif.com gif maker32

به چه دلیل این برند‌ها بیشترین فروش را دارند؟

در حال حاضر بیش از 30 مدل برند در دنیا سورس لیزر تولید می‌کنند که هریک کارایی و مزایای خود را دارند.

Raycus

ریکاس به خاطر قیمت مناسبش شهره است. دلیل اصلی که اکثر شرکت‌ها از این منبع استفاده می‌کنند همین قیمت پایین آن است. البته نسبت به دیگر برندها، این برند محدوده فرکانس کمی (بین 20 تا 80 کیلوهرتز) دارد که باعث می‌شود محدوده حکاکی کمتری داشته باشید.

در مقایسه با دیگر برندها، Raycus مزیت چندان متفاوتی ارائه نمی‌دهد، اما قیمت بسیار مناسب و ارزانی دارد و در نتیجه دستگاه لیزر فایبری که از این منبع انرژی ساخته می‌شود قیمت مناسب‌تری نسبت به تمام منابع انرژی دارند.

JPT

مدل سورس Jpt در دستگاه برش لیزر فایبر متعلق به کشور سنگاپور است، که با دیگر منابع انرژی بسیار فرق دارد ، بعضی از این منابع انرژی روی فرکانس 20 الی 80 کیلوهرتز محدود میشوند ( این فرکانس برای مدل Jpt  ارزان صدق می‌کند)،این برند محبوب به دلیل داشتن کیفیت بسیار بالا ، حکاکی با کیفیت بسیار بالا و  پایداری را در هنگام کار دارد .

Max

Max از دیگر برندهای سورس لیزر است. این سورس نیز از مدل‌های ارزان‌قیمت است. Maxتفاوتی چشم‌گیر با Reycus دارد و آن پایداری بیشتر مکس است.

منابع انرژی مکس بازه‌ای کوچکی بین 20 الی 80 کیلوهرتز دارد، که مانند منابع انرژی Raycus دارای بردی کوتاه جهت حکاکی است.

IPG

Ipg نیز یکی از بهترین برندها برای حکاکی است که به عنوان رهبر فناوری لیزر فیبر نوری لقب گرفته است. ویژگی این محصول، پایداری بسیار بالا و کیفیت عالی در هنگام حکاکی است. مزیت اصلی این برند نسبت به سایر برندها این است که با قطعات الکترونیکی بسیار کوچک در مقایسه با برندهای چینی جواهرات را بهتر حکاکی می‌کند. این منابع تغذیه همچنین دارای طیف گسترده‌ای از فناوری ها است که به ما این امکان را می‌دهد که بهترین سورس لیزر را برای موارد خاص در حکاکی انتخاب کنیم.

اگر موادی دارید که هیچ دستگاه برش لیزر دیگری توان حکاکی آن را ندارد، لیزر IPG این توان را دارد و به شما امکان حکاکی روی مواد  بسیار خاص را می‌دهد.

raycus power laser source 20w 30w 50w 60w 100w
1 420

کیلوهرتز چیست و چرا مهم است؟

در لحظه حکاکی، تنظیمات دستگاه به کیلوهرتزهای مختلفی نیاز دارد. این یعنی برای حکاکی روی هر نوع جسمی می‌بایست مقدار کیلوهرتز دستگاه را روی عددی قرار دهیم که نه زیاد شود نه کم؛ بلکه به یک حد وسط برسد که به صورت صحیح حکاکی را انجام دهد. (اگر کیلوهرتز بیش از حد بالا باشد، جسم برش می‌خورد و حکاکی نمیشود. از سویی اگر کیلوهرتز بسیار کم باشد، حکاکی به صورت صحیح و درست صورت نخواهد گرفت.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *